Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace kompletní a krátké formy Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition (BOT-2) u pacientů po dokončení léčby akutní lymfoblastické leukemie
Patrmanová, Eliška ; Štveráková, Tereza (vedoucí práce) ; Křížová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním a využitelností krátké formy (SF) a kompletní formy (CF) testové baterie Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2) u jedinců po ukončené léčbě akutní lymfoblastické leukemie (ALL). V teoretické části je uveden přehled poznatků týkající se ALL, hodnocení motorického vývoje, a především testové baterie BOT-2. Hlavním cílem praktické části bylo ověřit srovnatelnost výsledků nejčastěji používaných forem BOT-2 u pacientů po léčbě ALL. Metodika: Do studie bylo zařazeno 37 probandů ve věku 4-21 let (průměrný věk 10,3 let; SD ±3,9). Úroveň motorické vyspělosti byla měřena pomocí BOT-2 CF. Data pro SF byla extrahována z CF a byla zpracována pomocí dvoucestné analýzy rozptylu (ANOVA), ROC (Receiver Operating Characteristic) analýzy a korelační analýzy. Výsledky: Na základě dvoucestné ANOVA bylo zjištěno, že standardní skór SF (45,1 ±7,9) ukazuje statisticky o věcně významně (p < 0,001; Hays ω2 = 0,41) nižší úroveň motorické vyspělosti ve srovnání s CF (49,1 ±9,4) u pacientů po léčbě ALL. Byla zjištěna přijatelná senzitivita (72,3 %) a vysoká specificita (91,9 %) SF. Závěr: BOT-2 SF lze použít pro screening celkové motorické vyspělosti a zařazení výsledku jedince po ALL do podprůměrného, průměrného či nadprůměrného pásma. SF pro svou menší...
Somatotype and off-ice performance as predictors for long term hockey perspective in youth ice hockey players
Pilná, Petra ; Musálek, Martin (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název: Somatotyp a výkony ve vybraných off hráčskou mládežnickém hokeji. Cíl: Cílem práce bylo zjistit zda somatotyp hráče a výkony ve vybraných off mládežnickém hokeji nejvyšší domácí soutěže predikují hráčskou posuzovanou trenéry Výzkumný soubor tvořilo 112 hokejistů, hrajících nejvyšší domácí juniorskou soutěž Jako prediktory perspektivy byly použity Illinois běh, Illinois běh s kuličkou, pětiskok, běh na 1500 m a somatotyp hráče, který Pro srovnávání výkonů v čase byla použita analýza rozptylu s pakováním hodnocení potenciálu v rámci ankety byl použit párový T test s konfidenční odhadu klinické významnosti tzv. effect size pro párový T užito Cohenovo d určením Cohenova ≤ průkazný effect size. Pro odhad míry vlivu vybraných off ice testů na herní využi vícenásobná regresní analýz , kdy hodnoty herní perspektivy byly tzv. predikanty a vybrané off ice testy představovaly prediktory v regresním modelu. Významnost modelu byla posuzována dle výsledků statistické významnosti p <0,05 a adjustovaného R Výsledky: Výsledky ukázaly, že jediným významným prediktorem herní perspektiv hráče pohledu statistické významnosti běh u juniorské kategorie. Ovšem z pohledu věcné významnosti predikci herní perspektivy věcně průkazný U ostatních off ice testů nelze prohlásit, že by významně souvisely hodnoceným herním...
Vliv zaměření základní školy na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9 - 14 let v městě Litoměřice
Techlovský, Jiří ; Musálek, Martin (vedoucí práce) ; Rychtecký, Antonín (oponent)
Název: Vliv zaměření základní školy na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9-14 let v městě Litoměřice Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda rozdílné koncepční zaměření (esteticko-hudební, sportovní) u vybraných základních škol v městě Litoměřice má významný vliv na skladbu volnočasových aktivit a úroveň obecné tělesné zdatnosti u dětí ve věku 9 - 14 let. Metody: Studie představuje empirický kvantitativní výzkum. Výzkumný soubor byl tvořen 202 žáky z dvou vybraných základních škol z města Litoměřice. Pro určení úrovně obecné tělesné zdatnosti byla použita standardizovaná testová baterie UNIFITTEST (6-60) a pro zjištění skladby volnočasových aktivit byly použity vybrané faktory sociologického dotazníku COMPASS II. Pro analýzu získaných dat jsme použili deskriptivní statistické metody, t-testy, analýzu rozptylu ANOVA, test dobré shody chí-kvadrát a míru věcné významnosti vyjádřenou Cohen d, z-test, Hays omega a Effect size etha - η2 . Výsledky: Významný vliv rozdílného koncepčního zaměření se projevil pouze v jedné ze sledovaných oblastí a sice v úrovni obecné tělesné zdatnosti, ne však ve skladbě volnočasových aktivit. Škola se sportovním zaměřením dosahovala významně lepších výsledků p < 0,05 a Cohen d > 0,5 nebo z-test > 0,30 ve většině...
Alberta Infant Motor Scale - Motorický vývoj dítěte do jednoho roku
Krylová, Adéla ; Vítová, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
bakalářské práce: Cíle - Cílem této práce je představit kanadský standardizovaný test - Alberta Infant Motor Scale (AIMS) odborné veřejnosti. Test hodnotí motorický vývoj dětí od narození do osmnáctého měsíce věku. Teoretická část - V této části shrnuji potřebu standardizovaného hodnocení pro ergoterapeuty a význam včasné intervence u dětí do jednoho roku života. Další kapitola pojednává o psychomotorickém vývoji novorozence a kojence. Hlavní část je věnována informacím o testu AIMS. Poslední část poskytuje přehled metod používaných v dětské ergoterapii. Praktická část - Vyzkoušela test AIMS v praxi a formu kazuistiky předkládám výsledky testování a praktické návrhy ergoterapeutické intervence.
Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku
Kopalová, Magdaléna ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Souhrn Název: Vliv tříměsíčního tréninku na motoriku hokejistů předškolního věku Cíle: Cílem této diplomové práce je shrnout poznatky o motorice dětí předškolního věku. Dále také najít vhodné testovací metody, pomocí nich vyhodnotit úroveň motoriky takto starých dětí, které navštěvují přípravku v hokejovém klubu Sparta Praha, a zhodnotit vliv tříměsíčního hokejového tréninku na rozvoj posturální zralosti a motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě u dětí předškolního věku. Metoda: Pre-experiment byl prováděn v hokejové přípravce HC Sparta Praha u dětí předškolního věku během tréninku. Realizován byl pomocí 5 testů hodnotících posturální zralost, jež byly hodnoceny dvěma fyzioterapeutkami nezávisle na sobě a 4 testů hodnotících úroveň motorických dovedností na běžném povrchu a na ledě na čas. Testování bylo provedeno celkem 2x, a to s tříměsíčním odstupem. Výsledky: Po tříměsíčním tréninku nedošlo k výraznému zlepšení u testů hodnotících posturální zralost, ačkoli shoda obou fyzioterapeutek v hodnocení testů posturální zralosti byla poměrně vysoká, a to v případě obou měření. Nejlépe hodnoceným testem byla tandemová chůze po čáře, u tohoto testu došlo také k nejvíce zlepšením při druhém měření. Zároveň byl také jediným testem, v němž starší probandi dosáhli lepšího hodnocení ve srovnání s mladšími...
Vliv posturální ontogeneze na morfologický vývoj trupu
Hladíková, Veronika ; Kobesová, Alena (vedoucí práce) ; Šafářová, Marcela (oponent)
Tato rešeršní práce se zabývá vlivem posturální ontogeneze na formování anatomických struktur trupu. Posturální ontogeneze je podmíněna zráním centrální nervové soustavy, které podněcuje automatické, přesně načasované zapojování svalů do držení těla. Současně s posturální svalovou aktivací se dokončuje morfogeneze skeletu. Důsledkem abnormálního motorického vývoje proto jsou odchylky ve tvaru kostí a v postavení v kloubech. Práce se zaměřuje na popis morfologického vývoje křivek páteře, hrudníku a břišní stěny. Rozvoj krční lordózy a tvar horní části hrudníku je spojen s vývojem motorických funkcí horních končetin. Významným milníkem je schopnost zvednutí a udržení hlavičky nad podložkou z polohy na břiše. Rozvoj bederní lordózy a tvar dolní části hrudníku podmiňují hybné funkce dolních končetin, které se nejprve manifestují jejich zvedáním v poloze na zádech. Zásadní roli zaujímá vertikalizace do sedu a stoje a rozvoj chůze. Vývoj břišní stěny je hodnocen z hlediska přítomnosti, respektive nepřítomnosti břišní diastázy, která souvisí s kvalitou svalové koordinace v této oblasti. Praktická část se věnuje určení poměrů mezi délkovými a obvodovými antropometrickými rozměry trupu v pěti sledovaných obdobích (0, 3, 6, 12 a 18 měsíců věku), charakterizování jejich vývoje a posouzení rozdílů mezi těmito...
Motorická imitace jako předpoklad sebeobsluhy u dětí s poruchami autistického spektra
Prucková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou poruch autistického spektra z hlediska jejich etiologie a diagnostických kritérií. Teoretická část dále pojednává o vývoji terminologie poruch a historické koncepci péče o jedince s autismem. Jsou zde popsány jednotlivé kategorie postižení a jejich projevy. Další kapitola popisuje specifika sebeobslužných dovedností u dětí s autismem a charakterizuje motorický vývoj dítěte předškolního věku se zaměřením na motorickou imitaci, jako jednu z dílčích pohybových schopností. V rámci výzkumného šetření práce analyzuje míru vlivu motorické imitace na rozvoj sebeobslužných dovedností u dětí s autismem. Zaměřuje se na zhodnocení vývojové úrovně respondentů v oblasti sebeobsluhy a její rozvoj v závislosti na intenzivním imitačním tréninku. Stanovení aktuální vývojové úrovně umožňuje lehčí orientaci v rámci sebeobslužných dovedností, které lze s dítětem procvičovat. Jejich výčet je umístěn v příloze. Dále výzkum objasňuje, jaké techniky byly při nácviku motorické imitace nejúspěšnější. KLÍČOVÁ SLOVA Poruchy autistického spektra, pervazivní vývojové poruchy, triáda postižení, motorický vývoj, motorická imitace, sebeobslužné dovednosti
Specifika motorického vývoje dětí s poruchou autistického spektra
Kudrnová, Terezie ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název: Specifika motorického vývoje dětí s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této diplomové práce je rešeršní zpracování dostupných literárních zdrojů o možnostech včasné diagnostiky poruch autistického spektra, specifických znacích motorického vývoje a přítomnosti pohybových a jiných abnormalit během raného vývoje u dětí později diagnostikovaných pro některou z poruch autistického spektra. Metody: Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část obsahuje teoretická východiska týkající se obecně problematiky poruch autistického spektra. Je zde pojednáno o etiopatogenezi poruchy, charakteristických projevech a jednotlivých poruchách autistického spektra. Druhá, deskriptivně analytická část obsahuje ve dvou kapitolách stručný popis a shrnutí mnoha studií, které se zabývají včasnou diagnostikou poruchy autistického spektra, zkoumáním znaků poruchy autistického spektra v raném vývojovém období a motorickými abnormalitami jedinců s poruchou autistického spektra nebo dětí s vysokým rizikem výskytu této poruchy. Výsledky: Výsledky práce ukazují, že již v raném vývoji dětí později diagnostikovaných pro poruchu autistického spektra se vyskytují odlišnosti v oblasti sociálního chování, motorického vývoje a specifických autistických rysů. Mezi motorické abnormality vyskytující se v časném vývoji...
Pikler pedagogika raného věku
Noack, Dana ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Název práce: Pikler pedagogika raného věku Autor: Dana Noack Katedra (ústav): Katedra psychologie, FF UK Vedoucí diplomové práce: Prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc. Abstrakt: Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem rodiče, kteří se seznámili s principy Pikler pedagogiky, využívají tyto principy v rodinné výchově v období do tří let věku dítěte. V rámci teoretické části byl popsán proces socializace (se zdůrazněním předpokladů k rané interakci na straně dítěte i rodiče), téma výchovy v rodině (základní modely a její závislost na sociokulturním a historickém kontextu) a nastíněny nejdůležitější aspekty vývoje dítěte během prvních tří let. V poslední kapitole teoretické části je představena postava maďarské dětské lékařky Emmi Pikler, základní východiska jejího přístupu a jeho principy vztahující se na oblast motorického vývoje, péče a hry. V empirické části jsou popsány výsledky kvalitativní obsahové analýzy dat získaných pomocí dotazníku. Data zprostředkovávají základní představu o tom, jakým způsobem konkrétní rodiče využívají principy Pikler pedagogiky při výchově svých dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.